Penktojoje kasmetinėje konferencijoje „Technologijos ir atsparumas 2018” kritinės IT infrastruktūros bendrovė BAIP klientus, partnerius ir IT specialistus pakvietė plačiau susipažinti su IT kaip paslaugos modeliu (IT as a Service, ITaaS) – nauju strateginiu požiūriu ne tik į IT, bet ir į visą verslo valdymą.
Konferenciją pristatęs BAIP generalinis direktorius Gytis Umantas pabrėžė, kad per pastaruosius keletą metų verslo aplinka sparčiai pakito. Siekdamos išlikti konkurencingos, įmonės privalo veikti greičiau, išgryninti verslo procesus, lanksčiai reaguoti į pokyčius, atsiverti inovacijoms.
„Matome, kad naujos technologijos papildo senąsias sistemas, o nauji darbuotojai atneša kitokį požiūrį į verslą ir darbą. Organizacijose hierarchijas keičia plokščios struktūros, o kontrolę – įgalinimas ir pasitikėjimas. Kai kurie ilgai naudoti procesai jau nebeveikia, tačiau ateinantys dar nėra tokie veiksmingi. Todėl dabar ypač svarbu kalbėti apie ITaaS modelį – naują požiūrį į IT valdymą“, – pabrėžė G. Umantas.
ITaaS modelis keičia organizacijos valdymą – technologijos tarnauja konkretiems įmonės vartotojų poreikiams. Keičiasi IT specialistų rolė – mažiau rūpesčių IT sistemų priežiūrai, o daugiau dėmesio verslo tikslams. Migracija iš tradicinio IT modelio į ITaaS nėra vienų technologinių sprendimų pakeitimas kitais, norint efektyviai jį įgyvendinti reikia peržiūrėti verslo procesus ir imtis pokyčių visos organizacijos mastu.
Kaip netapti rinkos „dinozauru“
Plačiau su ITaaS koncepcija renginio svečius supažindino Philippe Abdoulaye – IT konsultantas, sukūręs ir ištobulinęs ITaaS veiklos modelį. Pasak eksperto, daugelyje didelių verslo organizacijų IT sistemos yra pasenusios, nefunkcionalios ir reikalaujančios daug žmogiškųjų ir finansinių resursų. Tačiau į rinką ateinančios naujos įmonės (pavyzdžiui, startuoliai) yra kur kas lankstesni ir dinamiškesni – jie nėra „prisirišę“ prie brangių IT sistemų, todėl gali efektyviai konkuruoti su nepaslankiais rinkos „dinozaurais“.
Philippe Abdoulaye teigimu, perėjimas ITaaS leidžia organizacijomis efektyviau valdyti procesus ir įgyti konkurencinį pranašumą, tačiau daug organizacijų daro klaidą ir ITaaS modelį įgyvendina tik iš dalies. Dažnai nesuprantama, kad pereinant prie ITaaS svarbu įtraukti visus įmonės vadovus, o ne vien IT departamentą.
„ITaaS yra kompleksinis požiūris į įmonės valdymą. Diegdamos ITaaS, organizacijos turi padaryti kur daugiau nei vienas IT sistemas ar savo turimą techninę įrangą pakeisti debesijos paslaugomis – reikia peržiūrėti visus verslo procesus, įvykdyti sisteminius organizacijos pokyčius“, – pabrėžė pagrindinis renginio svečias.
Skaitmeninė transformacija – konkurencingumui didinti
„Dell EMC“ atstovas Radomir Bordon savo pranešime akcentavo šiuo metu vykstančią skaitmeninę transformaciją, kuri vyksta visame pasaulyje ir apima visus ūkio sektorius.
Pasak svečio, vis daugiau verslų supranta, kad pagrindinis skaitmeninės transformacijos tikslas – išlikti konkurencingiems rinkoje. „Dell EMC“ pranešėjas tikino, kad ITaaS platformos įdiegimas turėtų būti vienas svarbiausių žingsnių transformuojant verslą. Be to, įmonėms svarbu žengti ir kitus žingsnius – naudoti „debesijos“ aplikacijas, išnaudoti duomenų analitikos privalumus, o organizacijos viduje užtikrinti tamprų IT departamento ir kitų verslo padalinių bendradarbiavimą.
„Debesijos“ iššūkiai ir sprendimai
Apie „debesijos“ iššūkius ir pažangius sprendimus kalbėjo „Microsoft“ atstovas Tarmo Tikerpäe, pristatęs „Microsoft Azure“ paslaugas. „Debesijos“ sprendimus diegiančios įmonės dažnai išnaudoja tik mažą dalį „debesijos“ galimybių, todėl labai svarbu praplėsti akiratį. Pavyzdžiui, jei prieš 3-4 metus įmonės „debesijos“ baiminosi dėl saugumo, tai dabar matome jau kitą tendenciją – verslas į „debesiją“ žengia, nes tiki, kad tai saugesnis būdas pasirūpinti informacijos ir verslo saugumu“, – sakė T. Tikerpäe.
Renginio metu savo įžvalgomis dalijosi BAIP, „Oracle“, „WatchGuard“, NRD CS ir kitų įmonių ekspertai. „Andmevara“ atstovas Tanel Särgava pristatė Estijos savivaldybių paslaugų perkėlimo į debesis sprendimus, kurie padėjo sutrumpinti sprendimų priėmimo laiką ir jų skaidrumą, pagerino kreipimosi į savivaldybes patirtį.
Konferencijos pabaigoje renginio dalyvių laukė praktinio atvejo pratybos – buvo mokomasi pagreitinti verslo poreikių įgyvendinimą pasitelkiant ITaaS.
Kaip paaiškėjo praktinių pratybų metu, IT profesionalai supranta ateities tendencijas ir ITaaS kuriamą vertę įmonėms ne tik per naujas technologijas ir „geležį“, bet ir per integruotus paslaugų sprendimus apimančius ir programinę įrangą (Software as a Service), informacinių sistemų valdymo platformas (Platform as a Service) bei infrastruktūrą kaip paslaugą (IaaS).