Sparčiai kintantys klientų poreikiai, reiklumas kokybei ir duomenų saugumui bendrovėms bei organizacijoms pastaraisiais metais pažėrė nemažai iššūkių. Be to, pandemijai apribojus veiklas, joms teko pradėti ar paspartinti paslaugų ir procesų skaitmenizavimą. Veiklos perkėlimas į skaitmeninę erdvę tapo ne tik augimo būdu, bet ir viena svarbiausių veiklos tęstinumo sąlygų.
Nuolat augančių poreikių kontekste ekspertai IT vadovams siūlo nepamiršti ir kritinės IT infrastruktūros arba IT pagrindo, kurio veiklai sutrikus, organizacija negalėtų vykdyti svarbiausių skaitmeninių funkcijų bei patirtų nuostolių. Pagrindinė IT pagrindo užduotis – net ir sparčiai plečiant veiklą padaryti taip, kad technologinė dalis veiktų nepriekaištingai, nekiltų „gaisrų“ ir būtų užtikrintas spartus augimas.
„Išgyvename skaitmeninę transformaciją, kuomet viskas keičiasi greičiau nei esame įpratę. Šis virsmas reiškia, kad, nesiėmus reikiamų priemonių, IT infrastruktūra rizikuoja neatlaikyti augančių klientų ar pačios organizacijos poreikių, o tai gali virsti nuostoliais dėl neveikiančių esminių funkcijų“, – pasakoja Gytis Umantas, kritinės IT infrastruktūros paslaugas teikiančios „Novian Technologies“ generalinis direktorius.
Organizacijos IT sistemas reikia keisti kartu su veikla
Kad IT sistemos turi neatsilikti nuo organizacijos tempo, pabrėžia ir siuntų pervežimu užsiimančios bendrovės „DPD Lietuva“ generalinis direktorius Robertas Vilkaitis.
„Per pastaruosius metus mūsų bendrovėje ženkliai padidėjo ne tik siuntų srautai, bet ir apdorojamos informacijos kiekiai, išaugo klientų reiklumas kokybei. Norėdami išlaikyti klientus šiuo sudėtingu laikotarpiu, privalome skirti dar didesnį dėmesį mūsų IT ir saugos sistemoms“, – sakė R. Vilkaitis.
Jo teigimu, norėdama prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios rinkos situacijos, pandemijos akivaizdoje įmonė privalėjo žaibiškai keisti vidinius įmonės procesus, dauguma kurių tiesiogiai priklauso nuo IT, todėl natūralu, kad reikalavimai technologijų lankstumui ir patikimumui tik išaugo.
„Įmonei veikiant maksimaliu tempu, tolerancija IT sutrikimams tampa minimali. Be to, ir mums, ir mūsų partneriams smarkiai išaugo poreikis gauti ne tik kokybiškas ar stabilias paslaugas, bet ir sulaukti proaktyvių sprendimų, padėsiančių suvaldyti augimą ateityje“, – pasakojo R. Vilkaitis.
Kritinė IT infrastruktūra susijusi su kertiniais verslo procesais
„DPD Lietuva“ vadovo teigimu, pokyčių kontekste yra gyvybiškai svarbi ir kritinė IT infrastruktūra, ir jos priežiūros paslaugos, kadangi jos yra susijusios su kertiniais verslo procesais.
„Stabilus IT infrastruktūros darbas padeda pasiekti įmonės strateginių tikslų, darbuotojams leidžia netrukdomai atlikti savo tiesioginį darbą net ir nuotoliniu būdu, o klientams – gauti kaip įmanoma kokybiškesnes paslaugas“, – teigė vadovas.
Pastaraisiais metais plečiantis įmonės veiklai, lygiagrečiai vystomos ir informacinės technologijos. „Nuolat diegiame inovatyvius sprendimus ir, remdamiesi naujausiomis tendencijomis, kuriame kruopščiai apgalvotą IT strategiją“, – sakė vadovas.
„Novian Technologies“ kritinės IT infrastruktūros priežiūros paslaugas bendrovei „DPD Lietuva“ teikia nuo 2011 metų pabaigos. 2015 m. bendrovė sėkmingai perkėlė DPD duomenų centrą ir verslo valdymo aplikacijas iš Latvijos ir Estijos į Lietuvą. Šiam tikslui buvo pasiūlytas centralizuoto duomenų centro sprendimas su rezerviniu duomenų centru, užtikrintas aukštas duomenų prieinamumas netikėto gedimo atveju.
Technologinė plėtra: plečia hibridinės IT infrastruktūros sprendimus
Pasak G. Umanto, kritinės IT infrastruktūros priežiūros paslaugos ypač aktualios didelėms organizacijoms, kurių veiklos procesuose informacinės technologijos vaidina itin svarbią rolę: bankams, draudimo, energetikos, logistikos bendrovėms, prekybos tinklams, gamybos ir paslaugų, valstybinio sektoriaus įmonėms.
„Tokioms organizacijoms svarbu, kad jų IT infrastruktūra veiktų stabiliai, t. y., būtų nuolat prižiūrima, stebima ir proaktyviai tvarkoma, o kalbant apie paslaugas, būtų apibrėžtas ne tik reakcijos, bet ir kiekvieno incidento ar sutrikimo atstatymo laikas“, – pasakojo G. Umantas.
Pasak jo, taip pat tokioms organizacijoms ne mažiau aktualu, kad IT infrastruktūra būtų vystoma atsižvelgiant į jų besikeičiančius poreikius ir plėtrą. „Neretai organizacijos vis dar naudoja tradicinę – monolitinę IT infrastruktūrą, tad svarbu išmanyti, kaip ją galima vystyti pagal naujausias tendencijas“, – pabrėžė vadovas.
Pasak G. Umanto, pastaruoju metu vykstant vis spartesnei skaitmenizacijai, aktyviau taikomas vadinamasis „DevOps“ (angl. development and IT operations) metodas. „Novian“ siūlo tam pasitelkti mikroservisų, konteinerių ar hibridinius debesijos sprendimus, kurie leidžia naujoves diegti mažais žingsneliais.
„Šioje srityje „Novian“ grupė turi išskirtinį privalumą: išmanome ir klasikines, ir naująsias technologijas, tad galime užtikrinti jų suderinamumą, taip pat turime grupės kompetencijas – galimybę integruotai dirbti su aplikacijų diegimo ir vystymo partneriais „Novian Systems“. Tokiu būdu užtikriname ne tik sprendimo saugumą, bet ir visaapimantį procesų valdymą bei lankstumą“, – pasakojo „Novian Technologies“ vadovas.
Pasak jo, svarbu pabrėžti ir tai, kad tiek itin sudėtinguose projektuose, tiek kasdien bendrovėms teikiant kritinės IT infrastruktūros paslaugas, „Novian“ labai svarbus ir kibernetinis saugumas.
Išskirtinumas – „Novian Technologies“ darbas su duomenų bazių priežiūra
Vadovas pabrėžė ir dar vieną iš „Novian Technologies“ išskirtinumų – darbą su duomenų bazėmis.
„Teikiame unikalią duomenų bazių priežiūrą – tradiciškai po sprendimo įdiegimo jas prižiūri programuotojai, neakcentuodami reakcijos ir sutrikimų sprendimo laiko, o mes orientuojamės į greitą, proaktyvią duomenų bazių priežiūrą ir efektyvų jų veikimą. Taigi, žiūrime į duomenų bazę kaip IT infrastruktūros elementą“, – sakė G. Umantas.
Bendrovės specialistai prižiūri ne tik duomenų bazes, bet ir jų „jungtį“ – vadinamąjį „middleware“ – technologinę dalį tarp IT infrastruktūros ir aplikacijų.
Pasak jo, dirbant kritinės IT infrastruktūros srityje yra itin svarbu veikti proaktyviai, būtent todėl „Novian Technologies“ visada naudoja patikimą stebėjimo (monitoringo) sistemą, padedančią išvengti vadinamųjų IT gaisrų.
Be to, jau ne vienus metus bendrovė dirba pagal unikalią, jų pačių sukurtą darbo su klientu IT metodologiją. Viena iš jos dalių – aiškus reglamentavimas, kas, kada ir ką daro. Tuo pačiu joje išskiriami aptarnavimo lygiai, kaip užtikrinamos paslaugos, be to, būtinai įtraukiamas ir trečiųjų šalių bei keitimų valdymas.
Ši metodologija, pasak G. Umanto, padeda sėkmingai dirbti net ir su itin sudėtingais sprendimais bei juos prižiūrėti ne tik Lietuvoje, bet ir tolimiausiuose pasaulio kampeliuose.
„Iš tokio darbo su klientais pavyzdžių galėčiau išskirti Burundžio ir Ruandos centrinių bankų, šių šalių mokesčių inspekcijų IT infrastruktūros priežiūrą, Burkino Faso esančio superkompiuterio priežiūrą, Mauricijaus Registrų centro kritinės IT infrastruktūros priežiūrą, darbą su įvairiomis Lietuvos ir užsienio finansų, gamybos, transporto, mažmeninės prekybos, paslaugų ir kitų sektorių bendrovėmis bei organizacijomis“, – vardijo G. Umantas.
Pasak jo, įmonės patirtis rodo, kad klientams svarbu ne tik turėti IT partnerį, kuris sugebėtų prižiūrėti kritinę IT infrastruktūrą, jog ji veiktų stabiliai, bet ir kad šis partneris, atsižvelgdamas į besikeičiančius kliento veiklos poreikius, sugebėtų greitai ir efektyviai transformuoti IT infrastruktūrą, kuri leistų ir padėtų kliento veiklai augti be apribojimų.
„Novian Technologies“ kritinės IT infrastruktūros paslaugos
„Novian Technologies“ kompetencijos apima IT infrastruktūros sukūrimą, priežiūrą ir suderinimą su naujais poreikiais. Jos paslaugų portfelyje – su aukšto našumo skaičiavimo įrenginiais ir jų klasteriais susiję, taip pat atvirojo kodo debesijos technologijų, aukšto patikimumo duomenų, archyvavimo ir kiti sprendimai. Bendrovė teikia kritinės IT infrastruktūros priežiūros paslaugas – su jų portfeliu detaliai susipažinti galima čia.
Šaltinis: projektas vz.lt.